tisdag 27 september 2011

Viktväktarna!

Det blir ett litet snabbinlägg i kväll. Som jag har berättat tidigare, är jag med i viktväktarna. Ja, jag går inte på möte utan jag sköter det online via deras hemsida http://www.viktväktarna.se/. Jag vill faktiskt göra lite reklam för dem, för jag tycker deras program är sunt och nyttigt och inget hokus pokus. Supergoda recept, inget är "förbjudet" utan man kan äta precis allt.

Det hela går ut på att man har ett visst antal points som man bör äta för varje dag, under det ska man inte gå. Sen är allt points-satt, ner till minsta tsk smör! :-). Frukt och grönsaker är i princip helt fria och du kan nästan äta hur mycket du vill. Man har även en veckobonus, utöver dem man ska använda varje dag, som man kan utnyttja till något extra till helgen, typ ett glas vin, snacks eller annat smått och gått. Eller om man vill äta mer någon dag, då man känner sig extra hungrig.

Hjälper nu detta med viktväktarna, undrar ni kanske. Ja, det gör det faktiskt. Fort går det inte, men det ska det ju inte göra. Man lär sig att bedöma portionernas storlek, vilket jag har oerhört svårt för. Men det går framåt i alla fall!

Inga kommentarer: