söndag 25 september 2011

Intensiv helg också!

Inte nog med att veckan som har gått har varit intensiv helgen har också varit INTENSIV.

I fredags var det dags för whiskyprovning. Det har vi ju ett par gånger om året i vår bostadsrättsförening. Underbart kul och som vanligt bjöds det på god whisky och många glada skratt!

I går, lördag, var det dags för städning och matlagning. Vi hade bjudit in våra goda vänner B och A på middag. Jag hade gjort Kreolsk Gryta med ris. Till det drack vi Mythos och snaps. Gott, gotti gottgott!

I dag, söndag, har det varit ganska lugnt. Man har känt sig ganska så trött och mör efter gårkvällen med B och A. Men i kväll åkte MP, A, Eyla och jag ut till Albäck. Jag fick prova MP:s objektiv, ett Sony 75-300. MP har beställt ett nytt, så jag ska få ärva detta. Så det passade bra att testa. Det är lite skillnad mot mitt gamla Tamron 18-200. Dels är närgränsen 1,5 m istället för 49 cm, så jag kom på mig själv flera gånger att gå får långt fram, när jag skulle fotografera blommorna. Men när jag väl vande mig, tyckte jag det blev ganska så bra ändå. Döm själva och säg gärna vad ni tycker!




MP fotograferar


Eyla




MP fotograferar igen. Denna tyckte jag blev cool!


Albäck i höstskrud


och i svart/vitt





Jag tycker det är så otroligt kul att fotografera, så jag ser fram emot att få prova det här objektivet och fota rådjur och dovhjortar.


Nu ska jag snart duscha och skriva inköpslist till morgondagens veckohandling. Suck

Inga kommentarer: