onsdag 14 juli 2010

Too much!

Så känns det nästan efter den här dagen!

Det hela började i morse. Vaknade i vanlig tid, upp och fixade till mig, gjorde frukost och åt. Fixade lite keso med grönsaker som jag skulle ha med till lunch på jobb och cyklade i väg i vanlig tid. När jag sen skulle av och började plocka ihop mina saker, som jag ganska fort upptäckte bara bestod av min väska. Var var min lunch?? Tittade på golvet och under stolarna...men icke! Då kom jag på det, min lunch låg kvar i min cykelkorg! Så det var bara till att fixa ny lunch. Som tur är har vi en salladsbar, precis bredvid ingången till mitt jobb, så jag var inne om och köpte en sallad, innan jag gick upp på kontoret.

Sen har dagen strulat med precis allt känns det som. Snabborder, som ska läggas och som sen det har blivit fel produktnummer på och som ska tas bort igen. Suck! I dag har det verkligen varit högtryck på telefonen också. Till råga på allt har ventilationen helt slutat fungera på jobb, så det är som att sitta i en tropisk djungel. Vi har fönsterna öppna, men blir ganska störda av bussar och bilar som kör på gatan nedanför. Suck!

Det var ganska skönt att komma hem till dukat bord (nästan). Min dotter stod för middagen idag och det blev hennes goda färsbiffar med potatis och sås. Gott som bara den! Efter disken som MP och jag fixade, åkte vi alla: MP, jag, dottern A, sonen M med flickvännen R, bonusdottern I och hennes pojkvän J och min bonusson T ( som hälsar på idag), till Fredshög med Eyla och Fantas aska. Ungarna ville bada, men jag, MP, T och R avstod.

Men innan de gjorde det, samlade vi alla och strödde Fantas aska för vinden. Det var faktiskt lite känslosamt tycker jag, det sved i hjärtat och tårarna rann lite. Men hon har det bra nu, vår älskade Fanta, nu när hon får vara nära havet. Hon älskade nämligen att bada.


Nu börjar klockan blir mycket och det är snart dags att lägga sig. Tänk att det redan är torsdag i morgon.!

Inga kommentarer: