söndag 18 juli 2010

Helgen

har verkligen gått fort! Men det gör i och för sig veckorna också, så man ska väl inte gnälla....

Fredag efter jobb, var MP, sonen M, hans flickvän R och jag på Svedalarocken. Min dotter A, bonusdotter I och hennes pojkvän J, bestämde sig för att vara hemma.

Först ut på programmet var Nisse Hellberg och vad kan man mer säga än att han är bra? Grymt bra, skulle jag till och med vilja säga. Efter honom var det dags för Joddla med Siv. Och de var som de brukar, medryckande och spelar med verklig spelglädje!

Sista bandet vi skulle lyssna på var Europe. Men dem blev jag faktiskt lite besviken på. Om det var ljudet eller så var jag helt enkelt för trött, jag vet faktiskt inte. Men jag tyckte de var lite tama.... Men jag har egentligen aldrig varit rikitigt förtjust i dem, vissa låtar har jag gillat, bla Final Countdown. Men annars.... nej!

I går lördag, åkte sonen, han flickvän, bonusdottern I, hennes pojkvän, min bonusson T och en par kompisar till dem till Bakken. De åkte vid 9-tiden på morgonen och var hemma vid midnatt. Lång dag för dem! Men de hade haft trevligt.

Så igår passade jag, MP och min dotter på att spela lite minigolf. Det gick INTE alls bra för mig, men det är jag så van vid. Jag är jättedålig på minigolf, men jag tycker det är kul att spela ändå, fast jag alltid (nästan) kommer sist. :-)

I dag har det var en liten jobbig dag. MP har åkt till Umeå idag och kommer inte hem förrän sent på fredag kväll. Så det blev stressigt med att handla och vi skulle äta innan han skulle iväg. Men han kom i väg som han skulle och jag var som vanligt jätteledsen. Jag tycker inte om att han är borta! Och Umeå är ju så långt borta....tycker jag i alla fall... :-(

En rolig sak har i alla fall hänt. Jag har köpt en ny cykel. Ja, ny är den väl inte, men den är finare än min gamla svarta. Det är så att min bonusdotter har en röd fin cykel, som hon inte tog med sig upp till Stockholm, när hon flyttade dit. Så den har blivit stående här. Och hon ville inte ta den med till Stockholm, när de ska dit igen om en vecka, så jag frågade om jag fick köpa den. Och det fick jag! 600:- fick jag ge för den. Visst är min lilla röda Mustang fin?


Inga kommentarer: