torsdag 4 augusti 2011

Träning!

Efter en ganska så hektiskt dag på jobb, känns det skönt att träna. Man liksom rensar huvudet från en massa onödiga tankar. Härligt att bli riktigt trött och svettig!



Ni som läst min blogg, vet ju att jag har tränat ju-jutsu tidigare. Men jag har ju slutat med det. Sen började jag springa och powerwalka, vilket jag tycker är kul fortfarande, även om jag inte gör det lika ofta.



Men den träning jag gör regelbundet nu för tiden består faktiskt av min crosstrainer. Min lilla "helvetesmaskin" som jag kallar den för, köpte jag i början på juni och den försöker jag använda flitigt. En 20-30 minuter på den, sen är man helt död! Flåsar, kan knappt prata och svetten forsar av en.



Gör den då någon nytta, kan man ju undra? Ja, jag hoppas och tror det. Åtminstone är det en skonsam träning. Den är bra för lederna, man får inte ont i ryggen och knäna, som när man springer. Och ett bra betyg är ju att MP, som har problem med sin rygg, kan använda den utan att få ont.



Så nu väntar ett pass på helvetesmasinen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är duktig gumman!

Tant A sa...

Tack ska du ha! Jag älskar min crosstrainer och träning över huvudtaget...men det vet du ju redan :-)