måndag 8 augusti 2011

Första dagen

på semestern tillbringar jag med att tvätta! Ha, ha! Men det är helt ok, jag gillar faktiskt att tvätta. Rogivande på något sätt och det luktar så gott med ren tvätt.



Helgen har gått fort som vanligt. En snabb återblick som vanligt:


Lördagen, tog vi en långfrukost och sen var det dags för Gislövs marknad. Min dotter A, min son M och hans flickvän R åkte buss dit och med sig hade de sin underbara hund Chiefen.


MP och jag cyklade och på vägen stannade vi till och hämtade upp vännen B. Cykelturen tog väl dryg 40 minuter. Underbart att det är så pass nära ändå.




Gislövs Marknad är som alla andra marknader med tingel och tangel, krims och krams och godis och gräddbullar. :-).


Vi gick genom marknaden och tog vätskekontroll i öl tältet. Det är så roligt att sitta och titta på folk och en del man kände gick förbi.


Efter ett tag dök A, M, R och Chiefen upp. Och vi tillbringade ett par glada timmar där med god öl, blandat väder och många skratt.


Lite fick vi med oss hem från marknaden: öl korv och fudge!




Senare på kvällen ville M och R bjuda MP på en försenad födelsedagsmiddag och det blev på Istanbul i Trelleborg. God mat som vanligt!


Söndagen tillbringade vi (MP, A och jag) i hemmet lugna vrå, med korsord, bokläsning och TV-tittande. Senare på kvällen var det en del omgångar med Othello och Yatzzi.


Nu ska vi snart iväg för att handla hem mat att fylla frysen och kylen med och sen är det dax att planera packning. För i morgon bär det av till Stockholm!

Inga kommentarer: