måndag 15 mars 2010

Första dagen på nya jobbet..

har varit otroligt omtumlande... kul, intressant och jätterolig!

Blev inkastad i ett möte när jag kom, ett där alla nya skulle få möjlighet att ställa frågor. Jag fick presentera mig och de andra presenterade sig och sen började det. Jag förstod givetvis inte så mycket, men försökte hänga med så gott det gick. Mötet varade ca en timme, sen blev det en kort paus och sen var det dags för lite utbildning.de andra hade varit med tidigare på den , men inte jag :-). Men jag anteckande flitigt, ha, ha!

Efter mötet, fick jag sitta med min mentor L, som frågade, när jag ville ha semester och sen var det dax för lunch. Jag blev bjuden på lunchen, som vi åt på Hansa Kompaniet. Det blev lasagne och sallad. Jättegott.

Eftermiddagen satt jag med M, när honsvarade i telefon och såg hur hon registrerade order. Jag tyckte det var intressant och är nog rädd att jag överröste henne med frågor....

Lite senare på eftermiddagen var det dags för rundvandring på företaget och jag fick hälsa på alla. Riktigt kul för där var lite över 100 personer, som jag nog skakat hand med i dag! Nästan som den värsta kändis, eller hur?

Kunde gå hem vid 16.00 och jag har varit duktigt trött i kväll med huvudvärk. Kom på att jag har druckit alldeles för lite vatten idag. Får skärpa mig i morgon!

Inga kommentarer: