söndag 28 februari 2010

Veckorapport...

Veckan som har varit kan bara beskrivas med två ord...OTROLIGT JOBBIG!

Måndag kl 07.00 ringde jag min chef, som var på väg in till jobb. Jag berättade att vi hade fått avliva Fanta, och hade kommit hem vid halv fyra på morgonen, Sa att jag skulle komma in senare, men att jag var tvungen att försöka sova lite. Det var helt ok och vid 12-tiden, var jag på plats på jobb.

Fick hälsat på den nya tjejen, som skulle ha mitt jobb. Jag fick ett ganska bra intryck av henne. Satt med henne lite på eftermiddagen och det gick rätt bra.

tisdagen åkte MP till Blekinge och skulle inte komma hem förrän på fredagen. Som tur var skulle både min son och hans flickvän R vara hemma hela veckan och hjälpa mig med Eyla. Och de har varit så duktiga. Så tusen tack för all hjälp M och R! Utan ert stöd och all hjälp hade jag inte klarat veckan!

Tisdag kväll var jag på min älskade ju-jutsu träning! Tufft, men underbart roligt!

Onsdag löpte på som vanlig. Saknade MP, som jag alltid brukar, när han är borta... Jag satt med den nya tjejen H, och lärde henne lite av rutinerna och datasystemet. Tyvärr jagade min chef på mig och ville, att jag skulle lära henne sakerna fortare. Förstår att hon vill att den nya tjejen, ska vara nästan självgående, när jag slutar, men jag märkte att det inte fungerade. Så jag har tagit det så lugnt..till min chefs stora förtret, det har jag märkt.

Torsdag jobbade jag kväll och i och med att jag åkte buss, missade jag ju-jutsu träningen.. :-(.

Fredag. vaknade jag och kände mig lite, lite gladare, än vad jag gjort innan in veckan. Saknade efter Fanta fanns kvar, men MP skulle komma hem! Och min dotter A skulle vara hos hela helgen. Fredagens negativa var att den nya tjejen H, förmodligen inte skull fortsätta. Hon erkände att hon nog inte skulle fixa stressen. Hade tydligen varit sjukskriven för stress, från sitt förra jobb.... Jag tog det ganska så negativt, men bestämde mig för att det inte var min grej att bry mig...jag slutar om två veckor så jag överlämnar det till min knäppa chef att fixa till det... Elakt eller hur? Men i alla fall skulle H tänka över helgen, hur hon ville göra...

Helgen har annars varit bra. Lördag, var det frisörbesök, bokrean och besök hos syrran och mamma som stod på tapeten. Idag, söndag, har det varit veckohandling och fler bokinköp som har varit huvudsysslan. :-)

I morgon kommer jag att få reda på om den nya tjejen kommer eller om hon bestämt sig för att sluta... SUCK!

Inga kommentarer: