lördag 15 maj 2010

Regn, regn, regn....

Hur i hela friden kan det regna så här mycket? Var är våren, värmen och solen?

Det här vädret gör att man blir trött, sömnig och otroligt rastlös.

MP sitter vid sin dator och M, A och R titta på film. Eyla ligger och sover, och det gör katten Gibson också. Till och med fågeln Fille är tyst.......

I torsdags var mamma och min syster här och vi firade att M hade fyllt år. Jag hade bakat paj och det var faktiskt jättegott.

I går, fredag var jag ledig. MP jobbade. Jag började dagen med en långrunda med Eyla, kom hem och åt frukost och vid 12-tiden var jag och min dotter på väg till banken. Vi öppnade ett ungdomskonto till henne. Tjejen på banken upptäckte att mitt id-kort går ut den 19 maj...i år! Alltså nästa vecka... Så hon tipsade oss att gå till polisstationen och fixa id-kortet via dem. Då ska det nämligen också fungera som ett pass, i alla länder som är med i Schengen-samarbetet. Det hela kostade 400:-, men det kan det vara värt, eller hur?

När jag kom hem, började jag förbereda middagen, som var pasta med bacon, kryddstark korv, broccoli och grädde. Det var mycket smarrigt!

I dag lördag, har det inte hänt så mycket. Vädret gör ju inte att man tycker det är speciellt kul att vara ute. Tur vi har Eyla, som gör att vi kommer ut lite i alla fall.

Har förresten köpt close-up linser till mitt objektiv. Gillar att fotografera macro, men jag vill inte köpa ett separat macro objektiv som kostar allt från 3000-5000:-. Därför blev det close-up linser för 600:- istället! De förstorar + 4, + 2 och + 1 och sätter jag i hop dem blir det hela 7-gångers förstoring och då kan resultatet bli så här:







Inga kommentarer: