lördag 1 maj 2010

Första maj....

Och dörren börjar så sakta öppnas upp för sommar och värme. Över allt i naturen ser man små och stora tecken på att sommaren är på intågande. Visst är det ljuvligt?






Förra helgen åkte vi en tur till Ystad och gick och strosade. Passade på att beställa studentpresent till min son. Vad det är får ni reda på längre fram.... :-)
Veckan som varit innebar jobb, jobb och jobb. Skrev i tid-rapporteringen och kunde konstatera att 14 timmars övertid kommer jag att kunna plocka ut i pengar och den andra 2 timmarna lägger jag på mitt flex....

I onsdags var vännerna B och A här och tittade på matchen mellan Barcelona och Inter. Tyvärr var matchen lite tråkig, eftersom Inter valde att spela ett passivt spel. Matchen vanns av Barcelona med 1-0 , men det räckte inte till för att de skulle gå vidare till final. Utan Inter fick den äran och ska möta Bayern-München i Madrid den 22 maj. Jag kommer att hålla tummarna för Bayern-München, för jag gillade inte Inters passiva spel i onsdags. Vännen B berättade att de flesta italienska lag gör så när de spelar borta (hoppas jag uppfattade dig rätt, B?). Hmmm, det kan man tycka vad man vill om... Jag tycker iallafall inte om det!

Valborgsmässoafton tillbringade MP och jag här hemma själva. Min son M är hos flickvännen i Helsingborg och min dotter A sov över hos en klasskompis i Höllviken.

I dag hämtade vi hem A och sen var vi en tur nere på Fredshög med Eyla. Oj, vad hon sprang!!!!! men det var blåsigt och kallt, inte speciellt skönt.



Inga kommentarer: