onsdag 7 april 2010

Nu är

det ett tag sen jag skrev. Lusten och orken har inte funnits riktigt...

Påsken har tyvärr gått i sjukdomens spår. MP blev dålig till påsk och har legat i feber. Själv blev jag sämre på söndagen och min dotter blev också sjuk i helgen. Så vi tre har suttit och hostat, snörvlat och varit otroligt trötta....

Fast vädret har varit så fint som det har varit, har vi inte haft lusten och orken att åka någonstans, tråkigt nog,

Men vi har fått läst och vilat mycket och det är ju positivt. Man ska ju vara glad för det lilla, är det inte så man säger?

I går vad det dags att börja jobba igen. Och det har gått jättebra de här två dagarna. Jobbade över både i går och idag, men det är helt ok. Börjar mer och mer komma in i det nya och jag tycker det både spännande och roligt.

I går gjorde jag också slag i saken och köpte mig en ny kamera, en systemkamera. Och jag är så jätteglad och nöjd! Jag har köpt mig i en Sony Alpha 230. MP har en Sony Alpha 200 sen tidigare, så vi kan ha samma objektiv. Kanon!

Jag har mycket att lära innan jag har lärt mig den, men jag älskar att sätta mig in i sådan saker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, vad avundsjuk jag blir nu :-)! Skönt att ni alla mår bättre! hälsar syrran

Tant A sa...

Tack! Ja, det har varit en seg förkylning, men nu är det på bättringsvägen i alla fall.

Och kameran har jag funderat på länge och äntligen tog jag beslutet att köpa den! Så nu i helgen ska jag försöka lära mig den. Ska blir kul!