söndag 31 juli 2011

Helgen

i sammanfattning:

Lördag hände inte så mycket. Hade feber natten till lördag vilket gjorde att jag kände mig helt ur banan. Men det blev en snabbtur till Stora Bernstrup och ett besök på Jula och Media Markt. Kvällsmaten inhandlades på Huses och för min del blev det en pizza och en god kall öl.... Så viktväktandet gick åt skogen helt den här helgen, men det blir ju så ibland. Bara att ta nya tag igen. Kvällen avslutades framför TV:n med ett inspelat Morden i Midsommer-avsnitt.



Idag, söndag har jag känt mig mycket bättre. Lite ur banan fortfarande, men mycket bättre ändå. Vid middagstid åkte MP, dottern, jag och Eyla iväg till Fyledalen. Där har vi aldrig varit tidigare och det var verkligen jättefint. Givetvis hade vi våra kameror med oss, så det blev en hel del bilder:






MP och Eyla







Groda




Groda 2







Eyla



Mats ritar pilar för att vi skulle hitta tillbaka!







Salt/mineralsten till skogens djur







Massor av spår vid stenen...







Jakttorn...eller vakttorn?




Röda bär




Ett av många kärr som vi gick förbi





Svarta svampar




Vita svampar


Fler vita svampar


Gula svampar


Svampar med hatt! :-) Hattsvamp?


Ståtlig svart svamp.




Vildsvins-spår


Vacker fjärill


En av Mats pilar som ledde oss tillbaka till bilen igen!


Helt klart måste jag investera i en svampbok. Visste inte att det fanns så många olika svampar! hade varit kul att veta vad de heter.


I morgon är det måndag igen och sista arbetsveckan innan semestern. Jippie!

Inga kommentarer: